سفارش تبلیغ
صبا ویژن

solosmarket

ریل کابینت و انواع ریل ساچمه ای کابینت

    نظر

در بازسازی آشپزخانه، کابینت آشپزخانه بزرگترین هزینه در بودجه بازسازی را به خود اختصاص خواهد داد . کابینت ها مرکز اصلی آشپزخانه شما هستند . بسیاری از تصمیمات دیگر در مورد آشپزخانه شما بر اساس انتخاب کابینت شما خواهد بود. لوازم آشپزخانه و یراق کابینت شما بستگی به سبک و طرح کابینت آشپزخانه شما دارد . اما هنگام خرید کابینت ها، آیا تا به حال فکر کرده اید که لوازم جانبی کابینت کامل چیست؟ چگونه این کابینت می تواند به عنوان کابینت عملکرد مناسب داشته باشد ؟ چه چیزی باعث تکمیل آن می شود؟  لوازم جانبی کابینت شما همان یراق آلات کابینت هستند که شامل : لولا کابینت ، دستگیره کابینت ، ریل کابینت  و جک کابینت هستند. لوازم جانبی است که کابینت شما را کامل و ظریف می سازد. هر یک از این اتصالات کابینت های مختلف اهداف و عملکرد خود را دارند.شما می توانید از ده ها نوع یراق  آلات کابینت که در بازار موجود هستند برای اضافه کردن فضا و بهره وری یک آشپزخانه استفاده کنید.لوازم جانبی کابینت استاندارد به همان اندازه ضروری است که خرید یک کابینت کامل برای آشپزخانه نیاز است.

 

یراق کابینت

ریل کابینت :

 یکی از بخش های مهم در کابینت ها و کمد دیواری ریل است . ریل کابینت و انواع ریل کمد دیواری وسیله ای برای باز و بستن درب کشویی است . در گذشته با ایجاد شیارهایی در بدنه داخلی کشو ها حرکت کشو امکان پذیر می شد . از معایب آن حرکت به سختی کشوها همراه با صدا و اعمال نیرو زیاد برای باز و بسته کردن کابینت بود. اما به مرور زمان ریل کابینت و ریل کشویی صنعتی جایگاه ویژه ای پیدا کرد . 

 

ریل غلتکی

ریل غلتکی :

ریل غلتکی از اولین  مدل ریل های موجود در بازار است . به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی ریل غلطکی تولید شد . انواع ریل های غلتکی عبارتند از :

  •  ریل غلتکی سفید 
  • ریل غلتکی استیل 

که در بازار موجود می باشند . که از جنس فولاد ضد زنگ هستند . مکانیزم حرکت در این ریل به گونه ای است که با قرار گرفتن یک غلتک پلاستیکی و گاهی فلزی این ریل حرکت می کند . به همین دلیل به ریل غلتکی معروف است . ریل غلطکی حرکت روانی دارد و با نسب آن کشو را می توان به صورت روان باز و بسته کرد . دلیل پر استفاده بودن ریل غلطکی ارزان قیمت بودن این ریل است . انواع ریل غلتکی در سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشند . سایزهای ریل غلتکی عبارتند از : 25 ، 30، 35، 40، 45، 50 سانتی متر است . تنوع در سایز این ریل سبب می شود برای انواع کشو در سایز های مختلف قابل نصب باشد . با نصب ریل غلتکی کشو را می توان به میزان بیشتری از بدنه خارج کرد . 


 

ریل ساچمه ای

ریل ساچمه ای :


مدل دیگر انواع ریل کمد که بعد از ریل غلتکی به بازار آمده ریل ساچمه ای است .که از پر کاربردترین ریل کابینت در بازار می باشد . از دلایل اصلی رونق این ریل در بازار عبارتند از:

  • قیمت مناسب 
  •  دوام بالا 
  •  حرکت روان 
  • وجود ضامن اطمینان 
  •  مدل آرامبند 
  • سایز های متنوع 

سایزهای ریل ساچمه ای 25 سانتی متری تا 70 سانتی متری است . به همین دلیل به راحتی روی انواع سایز کشو نصب می شود .

انواع ریل ساچمه ای عبارتند از :

  1. ریل ساچمه ای ساده (ریل دو تکه و سه تکه )
  2. ریل ساچمه ای آرامبند و ترمز دار
  3. ریل ساچمه ای تاچ 


ریل ساچمه ای ساده :

معمولا به دو صورت دو تکه و سه تکه موجود می باشند . ریل ساچمه ای سه تکه دارای تحمل قدرت بیشتری است . و در یراق کابینت کاربردی تر است . زیرا ریل ساچمه ای دو تکه در کشوهایی با وزن کم کاربرد دارد . قدرت ریل دو تکه بسیار کم است . کشوهای سنگین با وزن زیاد را باید ریل کشو سنگین سه تکه نصب کرد. این دو نوع ریل در دو مدل پهن و باریک در بازار موجود می باشند . 

ریل ساچمه ای آرامبند

ریل ساچمه ای آرامبند و ترمز دار :

ریل ساچمه ای ترمز دار دارای یک پمپ است که در چند سانتی متری قبل از بسته شدن درب مانند ترمز عمل می کند . در این صورت از سرعت کشو کم می کند . در ریل آرامبند در به آرامی و بی صدا بسته می شود . بنابراین از کوبش درب به بدنه کابینت جلوگیری می کند . در این صورت به مرور زمان آسیب کم تری به بدنه کابینت شما وارد خواهد شد .

ریل ساچمه ای تاچ یا لمسی : 

گاهی افراد کابینت های بدون دستگیره کابینت را می پسندند . این ریل در کابینت هایی نصب می شود که نیاز به دستگیره ندارند . جنس این ریل از فولاد ضد زن می باشد .کاربر با فشردن قسمت جلوی کشو ریل ساچمه ای لمسی را می تواند به راحتی باز و بسته نماید . به این ریل ریل کشو فشاری نیز می گویند.  البته به عنوان کمک یه لولا مگنتی نیز روی درب نصب می شود . این نوع ریل دارای  سه تکه  است .  قابل نصب روی  کشو های  با عمق زیاد و سایزهای مختلف است . این ریل در رنگ استیل در بازار موجود می باشد . انواع سایز این ریل عبارت است از : 25،30،35،40،45،50،55،60،70  سانتی متر


ریل تاندوم باکس

مدرن ترین ریل کشو ریل تاندوم باکس است .این ریل با قابلیت تحمل وزن بالا می باشد.برای دریافت اطلاعات بیشتردراین زمینه می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی یراق آلات کابینت سولوس مارکت مراجعه نمایید . مناسبترین قیمت یراق آلات کابینت و قیمت ریل کشویی کمد دیواری رامی توانید در سایت فروشگاه اینترنتی کالای ساختمانی سولوس مارکت بیابید . انواع ریل کشو ایرانی با کیفیت رقابتی با ریل کابینت بلوم و ریل کابینت ماموت را در اینجا جستجو کنید . در صورت مفید بودن مقاله فوق ما را در گوگل پلاس دنبال کنید با تشکر.